usia diari ambo ni !

Daisypath Anniversary tickers

Sunday 21 June 2015

semester 6 bermula!

bismillah..

dua hari pertama di IPG bagi sesi kedua tahun 2015. menginjak ke satu lagi langkah, semester 6. tinggal lagi 2 semester sahaja. 2 semester. lepas tu, berpecahlah kami, membawa haluan masing-masing.

macam yang dah aku jangkakan, pasti ada sedikit kejanggalan untuk pembukaan semester ni.

eh. kekwat gile menaip.  huhu. oke tune mood, x mau berbaur sedih sangat , promise~

betul, lain. mula-mula masuk dewan, macam biasa akan cari seat untuk sekelas geng kitorang duduk sekali. sebab dah dapat makluman yang akan ada deklamasi puisi untuk pesa, jadi lagi selamat kalau kitorang duduk dekat-dekat, bimbang la takut menangis terover.

lain jugak sem ni, sebab biasa kitorang kalau balik je maktab, mesti akan cerita macam-macam, mostly pasal aktiviti kat rumah mase cuti. tapi, kali ni cuma bercakap tentang pesa, tentang kenangan dan tentang segala yang dah kami harung sama-sama. rindu weh rindu. 4 tahun kot duduk sekali. baik buruk dia sume dah tau, kami dah hadap dah dengan pe'el masing-masing.

masa tu, perhimpunan belum mula lagi. tabung kebajikan tertera nama "Allahyarham Mohd Faisal b Ismail" diedarkan keliling dewan. tak rasa macam bermimpi lagi dah, aku tengok tabung tu, dan aku sedar yang pesa betul-betul dah pergi. sebak. lama kitorang pegang tabung tu. sebelum pass balik pada biro kebajikan. T_T

macam aku cakap tadi, akan ada puisi untuk pesa sebagai penghormatan terakhir pada dia. kitorang sama-sama janji takkan nangis teresak-esak lagi dah. kalau menitik tu nak buat camana kan? tangan masing-masing dah ready tisu. bersedia dengan sebarang kemungkinan. ~

syukur. emosi aku terkawal. mungkin disebabkan ada kawan-kawan kat sebelah buat aku sedikit kuat. air mata ? benda tak bleh bendung bro, hehe .. keluar jugak. aku tengok kawan-kawan lain pon semua pakat kesat air mata.


keluar dewan, kena tandatangan kehadiran. terkilan tengok senarai nama, dah tinggal 20 orang. HEP dah buang terus nama pesa dalam kedatangan tu. kenapa cepat sangat servis membuang nama~ T_T

selesai di dewan, masuk kelas. pasti, suasana sangat berbeza dengan semester dulu-dulu. nampak muka dorang macam keruh sedikit. nak bergurau pon macam xkena punchline. gelak pon aku dengar macam gelak yang dibuat. mata x lepas pandang tempat pesa. tempat dia selalu lepak.

30 minit berlalu tanpa sebarang aktiviti dalam kelas. semua orang ade dalam kelas masa tu, tapi x tau topik apa yang dibualkan, cerita apa yang dikongsikan. ada yang berbunyi, ada yang senyap. ada yg memerhati, ada yang terlelap. takde sebarang tanda pon ketua kelas akan bercakap. krik-krik yang amat~



semalam la bagi aku, sesi pelantikan paling x meriah, paling suram, sepanjang aku duduk kat sini.

p/s : kejap lagi akan bergerak ke besut, ziarah keluarga pesa. permudahkan perjalanan kami ya Allah.

No comments:

Post a Comment