usia diari ambo ni !

Daisypath Anniversary tickers

Monday 15 June 2015

selamat jalan, sahabat.

bismillah,

petang redup. bumi dari tadi tidak berhenti menitiskan air.

hujan rahmat.

hujan kesedihan.

seiring kami menangisi pemergian seorang sahabat.




----
tersentak. dapat berita dari ubai . katanya Faisal (PESA) excident. aku buat biasa je, sebab pesa  dh banyak kali excident, so aku anggap x seiruis kot. x lebih 15 minit. dapat lagi update. status pesa dah bertukar.

terasa gelap dunia, bila kitorang dminta bertenang dan menyedekahkan al-fatihah buat pesa.

Allahuu..

gelap. aku xtw macamana nk gmbarkan perasaan tu, aku seolah hilang gambaran tentang bagaimana peribadi pesa. dalam kepala aku hanya ingat muka dan sosok dia je, aku terus jadi x ingat perangai pesa.

2 3 minit jugak blur. lepas tu satu-satu kenangan dengan pesa singgah dalam kepala aku. banyak. terlalu banyak kenangan kitorang pa2 dengan pesa.

..

sebanyak-banyak manusia dalam kelas tu, dia la yang paling aku senang nak bahan. saling bahan membahan. sebab dia lelaki, dan bahasa pon sama, jadi x rasa perlu berlapik sangat bila nak bahan tu.

entah.

aku macam tak tahu macamana nak gambarkan dalam perkataan pasal pesa ni. cukup la sekadar kenangan tu aku ingat dalam kepala aku.

semoga ia kekal dalam kenangan dan tidak hilang. sebab lepas ni, pasti aku akan teringat kt kau pesa.

Allah.. tempatkan dia di kalangan hambamu yang beriman. dia sahabat yang baik, dan anak yang baik pada ibu ayah. semoga dia juga mukmin yang patuh pada syariatmu. ganjarilah dia dengan sebaik-baik ganjaran. 


allahumaghfirlahu, waafihi, wa'fuanhu.

No comments:

Post a Comment