usia diari ambo ni !

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday 17 June 2015

lagi tentang Pesa . can't move yet.

Bismillah.

selepas 2 hari menyiksa diri menakung air di kolam mata, hari ni sedikit ketenangan mula terbit dalam diri. tiada lagi esak tangis yang tercungap, tiada lagi juraian air mata yang tidak ketemu titisan akhirnya.

mungkin disebabkan otak sedikit letih untuk menghadam hakikat pahit ini, hari ni completely demam. kepala berdenyut pada kadar maksimum. air mata keluar lagi, kerana sakit teramat. peluh memercik segenap dahi dan tubuh.

syafakillah, wan nadiah ~

aku terlalu menurutkan perasaan hingga fizikal kurang mampu mengikut rentak emosi. tapi xpe, paling tidak, aku sedikit lega sekarang. sedikit payah untuk aku terima. payah. aku tak nafi.

syukur, pergi seorang pesa, berbelas-belas lagi adik beradik pa2 aku datang menjengah. ya, kami terpisah oleh satu jarak yang jauh antara satu sama lain, namun tetap berkongsi satu rasa yang sama,

Kehilangan.

semalam, aku terasa sangat perlukan bahu untuk aku peluk dan tumpang menangis. hari kedua dan beban rindu makin berat. sebab tu, aku rasa semua orang tak paham aku, bilamana aku cakap aku sedih, and what they said is asking me to stop crying. no, i can't do that yet. tak boleh. apalagi yang boleh aku buat. aku perlu menangis semahunya, selagi aku rasa sesak, selagi tu segala kerja buat aku di rumah tak menjadi.

tak perlu diulang banyak kali, sebab aku tahu meratapi kematian is not a good thing to do. i clearly know that. tapi aku mungkin dah lama tak berhadapan kematian orang yang disayangi, sebab tu la bila orang cakap macam tu buat aku pikir - cakap senang , cuba kalo ko rase? mungkin aku tak sekuat ko..

for all those answer, im sorry. i mean it. im really sorry.

doa pada pesa tidak pernah putus. semahunya aku mintak banyak lagi segala ganjaran kebaikan diberikan padanya. sesekali, aku mintak pada Allah, lembutkan hati untuk aku redha dengan pemergian pesa. alhamdulillah, sedikit ketenangan mula memenuhi ruang jiwa.

- semorang kena kuat, aku pecaya pesa sendiri pon tak nak kita sedih macam ni..
- pesa meninggal masa tengah belaja, insyaallah, ada hikmah Allah nk tunjuk
- Pesa bukan milik kita, Allah bagi pnjam je.. dan sekarang Allah dah mintak pesa balik pada Dia
- nnti bukak, kita buat tahlil sekali. doa banyak banyak. tu je yang dia perlukan sekarang dari kita.

tersentuh. bait-bait ayat nasihat, penguat semangat dari sahabat pa2.

dalam sebenarnya kata-kata semangat yang kami sama-sama kongsi, antara 20 orang ahli pa2 yang lain. ya, dah tinggal 20. tapi sebab semalam hati aku masih keras untuk terima nasihat dorang, aku just ignore kata-kata ni. dan sekarang, aku baca balik. dan sebab kata-kata semangat ni jugak yang buat aku mula paham dan terima situasi ni.

saya sedang berjuang, membina kembali semangat yang hilang. 

..insyaallah, i will get better soon..

Salam Ramadhan. Ramadhan Kareem.. =)

No comments:

Post a Comment