usia diari ambo ni !

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday 4 October 2016

saya dah habes viva..!

bismillah..

mungkin aku kena mulakan penulisan ni dengan sedikit unsur riak muahahaha
eh bukan bukan
bukan nak riak ekceli.
hanya nakkan starting yang rasa rasa boleh buat jari aku laju menari.
haa kauu.

terima kasih atas semua terlibat depan dan belakang tabir
 sehingga saya tersenarai bronze list award JAPIM. 
bronze je ..haha
 


DAY 1. 

hari yg bagi aku sangat momento. malam sebelum tu memang tido aku pon dah tak senang padahal aku bentang hari kedua turn last kot. entah. seolahnya aku letak diri aku pada tempat sohabat yang bentang hari 1. bila hariz call kata x jadi buat mock viva, aku pulak yang lelebih gelabah. meksyi lek aje.

730 aku dah siap berkurung siap nametag. masih berdebar walaupun hari tu aku cuma AJK makan makan je. jam 800 aku dah terpacak kat e2 untuk briefing viva. mata aku banyak fokus pada mereka-mereka yang pakai kot dan blazer. aku perati je mana-mana yang x pakai blazer, mungkin nasib macam aku yakni bentang hari last. ambik semua kacang, cekelat, mineral angkut ke MahpurBaba, settel.



the real viva may begin anytime. 
masyaAllah masa tu lagi kuat feel dia. 
aku main peranan kalut nak bergambar.
meksyi hariz zahrul - seriously. 
tengok semua lengkap macam nk bagi talk - 
aku cuma harap lembutlah hati penilai, 
lancarlah lidah mereka berhujah 
- disusuli Amiin. 


anak anak Isma


the viva finally started.
zahrul pembuka hujah yang cerdik bermain kata. 
sementara hariz, pokdid, syi, siha berada pada satu kelompok tanda bersedia. 
aku tak join. rasa macam tak payah ganggu, they need space.  
maka aku - masih kaku di meja penjaga masa dengan ubai dan afif 
membincangkan topik panas ; 
Dr. Shaarani. 


sidang 1 settel !


everything goes well till the last bell.
bertuah betul sebab penilainya Dr Rahaimah dan Us Zul baik yaampuun.
lega mereka - dan aku pun lega taktau kenapa.
lega sangaat sampailah aku berpijak kembali di bilik.

tido petang dah tak keruan. 
meksyi keep asking - nak kena tolong ape x?
hariz call tanya - nak aku tolong ape ape? 
both question i answered - no nehihei. doa saja - 
sebab umi dan Dr. Shaarani menari nari dalam kepala. 



DAY 2

hari penentu.

baki anak isma yg akan bentang di sidang 2.
 

suasana dia dah tak macam semalam.
sedikit hambar sebab ada yang datang lambat.
jujur, aku tak happy pon bila irfan kata
Dr Shaarani diganti dengan Us Amir..
sebabnya aku dah banyak bersedia untuk hadap beliau..
kalau umi mungkin ya aku melompat-lompat.

semua anak Dr. Hamid irfan najwa ubai settle untuk sesi 1.
semua dahsyat kata kata dari umi and at the same time Us Amir join sekaki.
kata Irfan - soalan umi lagi susah dari soalan kubur.

resah.
kejap lagi turn anak Isma.
entah la x tau nak bergantung dengan sape.
sebab kekuatan Afif dah cukup kuat andai kata dia dibash.
yang dibimbangkan - aku.

aku naik turun tangga mahpur entah berapa kali. 

irfan - paling banyak psycho. walaupun dia banyak thumbs up kat aku - masih rasa aura negatif. haha. sorry but true. dia bagi semangat, at the same time bagi aku lagi berdebar.
najwa - turn dia dah lepas then datang mai gosok-gosok belakang aku. aku paham dia nak tenangkan aku. nak menitik jugak aku. diam-diam aku harap stop najwa, aku takmau nanges.
ubai - tengok tanpa perasaan. seolah nak cakap - relaks wea . terima ja dia kata apa.
pokdid - katanya minum air banyak banyak, selawat. paling ustaz --
siha - play her role. datang mai peluk aku - meh sini aku nak bagi semangat . thanks, tenang.

dan yang paling aku berpaut of course anak-anak isma.

zarul – scarynye penilai hari ni. korang bentang elok-elok tau.
meksyi - dari jauh keep making her annoying face. her charm. i feel it.
afif - not saying any calming words sebab dia pon berdebar.
hariz - paling banyak main peranan. dia bagi aku idea sampai lah dekat aku nak bentang - dia datang dan bagi lagi definisi letop. datang lagi dan tanya - ko punye bahan cukup tak? dia dapat baca pattern umi dan datang kat aku dengan tiba-tiba soal pasal kajian aku. aku jawab - dia topup. katanya - tengok aku masa bentang. i yakin kemampuan u kakwe - vavah sangat. haha

bismillah.
aku muliakan dulu semua warga dewan. 
dan yang teramat mulia mestilah Pengarah, 
yang muncul tiba tiba 300 saat sebelum aku bentang. 
bentang saja. 
dalam kepala aku cuma nak cerita semua pengalaman aku.
Part tayang video, sound tiba tiba x bunyi –
Aku cuba control diri jangan kalut sangat.
Then panggil sesape boleh tolong check kejap –
Lagi Alhamdulillah. laju je irfan ubai datang tolong betulkan.
Pergh terharu . dorang tak biarkan aku terkapai kapai. Haha
Masa tu pon okay.
selagi tak diserang umi - takde sangat debarnya. 
sekali umi serang -
terus mata aku pandang atas tengok sahabat masing-masing bagi hint
 - fighting!

dan aku jawab - pasal rujukan je pon.
aku kira aku menang sebab umi tak panjangkan isu tu.

sohabat tepuk tangan! YEAHH...
aku rasa macam menang lawan komunis. haha

alhamdulillah. satu rahmat bila turn aku tak disoal banyak.
salah satu mungkin syafaat pengarah datang, maka umi behave.
dan viva pon tamat.

aku rasa nak canang satu dunia aku dah habes viva !!

  
x reti duduk sebelom tiba turn.

hai pengarah.


selesai dahh


aku tak lama lepas habes tu. nak kejar amzar uwais solehah pulak.
check wasap tengok sohabat dah selesai majlis penutup.
jujur - jelous amat tengok gambar ayyar medina bergambar dengan ustazah.

then they said - tahniah kakwe ustazah bangga dengan u.
aku ingat dorang menganjing sebab aku blah awal.
- kakwe u dapat anugerah taw. 
- bangganya ustazah sorang emas sorang gangsa

herm. terus rasa nak sujood. hahah.
drive laju-laju nih nak balik cerita kat abuya umi.

maka tamat cerita terharu aku pasal Viva ni.
mungkin masa tu aku jadi kacang yang x ingat kulit
- langsung aku tak pm ustazah cakap terima kasih ke ape..

minggu depan tu balik maktab - jumpa ustazah salam dan cakap terima kasih.
baru taw nak kenang jasa. haha
tapi ustazah masa tu dah blur dah - x ingat dah pasal viva.
tak kesah - aku cakap jugak terima kasih ustazah - maaf hari tu balik awal.

=)

deep in my heart. ketahuilah ustazah dan warga ayyar medina.
saya bukan siapa-siapa dan parking lot saya bukan apa-apa
kalau bukan dari kerjasama kalian.
perghh - 

i love my AR but i love u more.

hahaha

salamualaykum. 




1 comment: