usia diari ambo ni !

Daisypath Anniversary tickers

Saturday 9 July 2016

hidden hikmah

-drafted since 4th week of Ramadhan-
Bismillah.

alhamdulillah.

masih menghirup udara nikmat Tuhan.
masih melihat indah ciptaan Tuhan.

masih menjalani 10 hari fasa terakhir Ramadhan 2016.

seperti biasa - sembang-sembang time mandikan umi topiknya tak pernah nak lari. favourite topik umi mestilah cerita pasal makhluk-makhluk PA2.

tahun akhir. spesifiknya lagi - semester akhir.
tiada lagi semester depan.

budak-budak opsyen lain rata-rata tengah fefeeling nak berpisah. kami PA2 masih bergedik macam tak paham apa nak jadi nanti?

its okay je aku rasa. kali ni rasa macam matang sket. tahu, sikit masa lagi takkan duduk ramai-ramai macam sekarang lagi dah, tapi - bukan alasan untuk duduk meratap sambil bersedih mengimbau memori lalu. life must go on, right? buat masa sekarang, just live the life well lah. hargai je masa yg ada bersama sebaiknya. dan ni bukan susah kot bagi kitorang. memandangkan since the past 5 years pon kami dah berkasih sayang dengan baik. rasa kekeluargaan dari dulu sampai sekarang masih terjaga dan rasanya bertambah-tambah.baik-buruk peel setiap orang sudah berjaya di digest dengan baik, tu sebabnya kot.

dan aku rasa - takkan muncul feeling sedih yang teramat nanti. sebab budak-budak ni bila kumpul takdenye nak fefeeling, menggila sajo macam tak de ape jadik. insyaallah. jauh mana pon terpisah, selagi kita masih di bumi Tuhan, rancanglah semula. macam mana Allah rancang pertemuan yang tak pernah kita jangka, why not kita pulak rancang pertemuan semula, dari pertemuan yang dh Allah takdirkan 5 tahun lepas?

thinking back of, banyak betul benda yang jadik bermula 2011-2016.

dari yang indah - sampailah ke yang perit perit. haha

dari yang perit tu, dapat pulak satu benda - kekuatan.

dan aku harapkan kekuatan tu jugak akan bertambah-tambah -
sebab hidup ke depan ni aku tak tau lagi cobaannya macam mana,
makhluk macam mana yang akan aku hadap,
tempat macam mana akan aku duduk.

apa apa pon jadik. ayat keramat yang aku kena dakap kemas sampai hujung nyawa :

Laa tai-asu min rohmatillah
Jangan berputus asa dengan rahmat Allah

iya. pegang itu saja.

semoga hati aku sentiasa dipelihara untuk sangka baik dengan Allah.
mati bila-bila boleh jemput.
aku takut, kalau tersasar - tersangka buruk dengan Allah.
dijemput dalam keadaan begitu.
Na'uzubillah -

No comments:

Post a Comment