usia diari ambo ni !

Daisypath Anniversary tickers

Friday 20 May 2016

Unsung Hero

bismillah.

unsung hero - atau melayu sebut sebagai ; wira tak didendang.

wira yang buat macam-macam, yang padanya dah banyak pengorbanan yang dia buat untuk sesorang/sesuatu.

tapi, orang tak nampak pengorbanan yang dia buat, malah tak hiraukan pon.

ada, tiada . sama saja ~

that is the best word to describe fenomena unsung heroes ni aku rasa.

*********
sebab jiwa dan raga aku ni xdelah kebal mana. maka ada la sesetengah benda tu, yang bila kena je atas batang hidung aku, terus aku menggelupur x senang duduk.
 
hai !

btw, im saying hi again. menyambung kembali tulisan pasal unsung heroes ni pd hr ni 21/5. sebab hari tu nasib tak baik. bebel panjang 4 ekar, sekali connection lost, musnah ranap habis karya carut aku. 

still get in the mood aku rasa, feeling hari ni hampir sama macam hari tu. tapi tak menyengat mana -

im not saying that have a feeling of being unsung heroes ni seolah nye kemaruk mahu penghargaan orang.

on my view, kebanyakan manusia dalam dunia ni punya common sense.

buat baik , balasnya - penghargaan.
buat jahat - hukuman.
ramah - ramai kawan
diam - 2 3 orang kawan, tapi rapat
pemurah - rezeki murah
kedekut - esok-esok tuhan balas

n so on yang rata-rata, bila keluar je satu statement, respon setiap orang adalah hampir sama. that's common sense =)

back to the topic.

is it worth bila kau buat baik pada orang, sedang pada orang itu - apa yang kau buat tu takde ape pn ade dia?
bahagianya perasaan kau buat sesuatu dengan niat suci molek nak hulurkan bantuan, padahal kerja buat kau langsung tak dianggap sebagai pertolongan.
ikhlasnya kau x berkira soal duit when it comes to orang rapat, tapi bila kena pada kau - dihitungnya satu persatu.

is it worth?

sebab aku berhadapan dengan situasi begini. rasanya pedih amat woi.
HIDUP SEGAN MATI TAK MAHU.

buatlah serba serbi pon, tetap jugak dia tak rasa kita ni meringankan -

entahlah. im not get in the mode.

ok lah aku stop sini je . bai Salam.

No comments:

Post a Comment