usia diari ambo ni !

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday 7 July 2015

student life

bismillah..

Ramadhan tinggal lagi 10 hari je lagi. sedar tak sedar, ramadhan kali ni, sekali pon aku tak pernah lagi berbukak kat bilik, sorang sorang macam aku buat taun lepas. siyes rindu nak berbukak sorang. haha

petang ni saje., ade dua iftar. tengok lah dulu mana aku nak pergi. ~

nak ketengahkan topik pasal kesas sikit ni. 

sekarang dah masuk penggal 2 2015, tak lame lagi dah nak habis taun. habis taun bermaksud habis la tempoh aku pegang UMM. syukur. syukur.

mendaftar jadik ahli kesas ni dah lame sangat sebenarnya, sejak mula-mula masuk sini lagi. tapi tula, aku ni bukan ahli super aktif. cuma bergerak belakang tabir, bila dah xde orang sangat-sangat, barulah aku ni dipanggil. sadis . haha

dan dilantik pegang UMM ni pon sebab dah takde orang lain. memandangkan hanya tinggal aku je ahli umm yang boleh komit, terus depa naikkan nama aku. haa. nampak tak? aku bukan spesies pandai buat kawan, sebab tu la kurang dikenali, gittew~

n now, aku dah pon sentiasa ada dalam meeting AMT kesas. aku orang penting?.. tak jugak. aku kene ade kat mana-mana prog sebab dah tugas aku dokumentasikan setiap ape yang jadik. haha. 

nak highlightkan disini, aku bukan orang penting dalam mana-mana organisasi pon. dalam kesas sendiri pon, hanya jawatan picisan je yang aku pegang. cuma nya, walaupun aku ni tak penting, tapi at least aku nak selesaikan benda penting sebelum aku undur diri. benda penting yang patut umm siapkan. aku takkan rasa puas selagi tak lunaskan hutang UMM pada kesas. 

sebab tu la, berbeza umm taun ni dengan taun sebelum ni. kalau dulu, dalam umm aku hanya kenal ketua dia je. sebab dia pernah mintak aku gantikan dia masuk meeting. sekarang ni, aku dah kenal ajk2 dan ahli umm semuanya, aku paksa budak-budak buat poster, tangkap gambar, join family day., point dorang buat tu buat ni. tapi, cakap betul ni, aku buat bukan atas dasar kuasa aku ketua UMM, tapi sebab aku nak pentingkan tugas yang patut aku buat. biarlah aku senyap tak bersuara bila pegang kamera, biarlah orang kata aku gila kuasa pon (atau mungkin orang tak kata?).. x kisah. nak habis dah pon. sikit je lagi tinggal. 

andaikata. aku sempat jelaskan semua hutang umm ni, memang aku x de sesal sikit pun lepas UMM. rindu mungkin ade .. =)

c u.

No comments:

Post a Comment