usia diari ambo ni !

Daisypath Anniversary tickers

Saturday 14 March 2015

Kem Tahsin Solat SMK Long Ghafar

bismillah..

alhamdulillah 'ala kulli haal..

syukur Allah, atas nikmat umur yang kau panjangkan sehingga ke hari ni,
syukur Allah, atas nikmat sihat yang aku rasa hari ini,
syukur Allah, atas peluang dan masa lapang yang kau peruntukkan untukku hari ini,
syukur Allah kerana  engkau campakkan mawar cinta, kasih sayang ini sesama makhluk ciptaannmu

ALHAMDULILLAH.

baik. dengan tibe-tibe post ibarat seorang solehah. heheh. amiin, mudah-mudahan Allah perkenankan impian aku jadik solehah, solehah in my way, not copycat others' solehah.

just ending a 3 day Kem Tahsin Solat - SMK Long Ghafar di IPP Machang. masih terbayang suasana di sana, masih terngiang kecoh di sana, masih berlegar dalam kepala tekanan di sana. segalanya masih dan masih. masih rindu pada adik-adik mad'u, putera puteri soleh solehah insyaallah.. =)

peruntukan masa 3 hari tu rasanya tak cukup untuk men-tahsin-kan solat adik-adik. sekali gus mentahsinkan solat aku jugak, menambah ilmu Allah yang sangat luas. baik. ni sekadar nak berkongsi pengalaman.

kitorang 17 org fas datang ke kem ni, bukan untuk suka-suka memberi arahan, menyuruh itu ini kat adik-adik. tak, sebaliknya ktorang datang membawa satu amanah yang sangat berat. tugas dakwah ibarat terjatuh atas bahu kami. huuhh,. siyes cakap, aku paling berdebar dan takut kalau bab-bab nak dakwah orang ni. sebabnya, mengenangkan keadaan diri pon, masih tidak layak bergelar mukmin. Allahu..

tapi, xde masalah, sebab dokongan dan sokongan selalu je ade dari fasi lain, cam dayah, ayah hey, k,.ruby.. alhamdulillah.  cakap hati ke hati senanya lagi senang nak bagi kesedaran kat orang.
aku just cuba menyampaikan dengan cara yang baik, aku cuba, walaupun aku senirik pon lemah bab-bab bcakap ni. benda yang aku sentiasa pegang, "yang pegang hati manusia adalah Allah". sampaikan je apa yang perlu, jangan mengharapkan 360 transformasi mendadak dalam kalangan mad'u.. insyaallah, sikit sebanyak ada la jugak yang melekat dalam hati dorang. insyaallah..

sepanjang program 


alia. katanya minat kucing sama cam aku =)





ezzatul. boleh jadi geng photog. heheheh


aliah, mia, ain.. missing *yasmin. mianhae


junior kite, hayat ngn sya =)

benda yg aku terkilan, x sempat nk bagi last word yang bermakna kat dorang. xsempat nak mntak maaf n so on. sebab kekangan masa jugak sebenarnya. tapi alhamdulillah, buat masa sekarang ni dh contact thru wasap. harap istiqamah semuanya ya =)

together we pray the best !

No comments:

Post a Comment